Dešti…

…padej na nás, zavlaž zemi, omyj stromy, keře i auta…je spoustu písní o dešti, většinou smutných, proč? Nebýt deště, nemáme pořádné zemědělské produkty, které by se podávaly společně s masem a které by zůstaly nesnězeny, vyhozeny do kompostu, odkud by přicházely nové zemědělské produkty. (detaily kolem zahradničení mi odpusťte)

Hezky pršelo, celý den, večer v posledních paprscích slunce se vyjímala duha, přímo před mým oknem, tento byt si mě pomalu získává 🙂

Dnes se toho stalo málo, ale přesto dost, aby mě to donutilo usilovně se modlit, zkoumat v Božím slově a přemýšlet, co dál, jak vlastně dál? Co bude s mým životem dál, co mám udělat lépe, co mám odtrhnout, co mám změnit…všechny tyto otázky vedly na tu samou odpověď: Neustále hledej, nalezneš odpovědi průběžně v Bibli, DS tě bude vést, nestarej se o nicotné věci, máš přece na starosti lidské životy, tak jim dej patřičnou péči a úctu, Bůh se o své věrné postará!

Teď před chvílí jsem si přečetla úvod do Jeremjáše, protože jsem ho nikdy moc nechápala, možná to bylo tím, že jsem k této knize vždy přistupovala s jakýmsi odporem („jaj, další prorok, kdy už to skončí“), ale už mě to přestalo bavit nechápat. A jak lépe poznat spis člověka – jakéhokoli – než znát jeho zázemí, jeho dobu, jeho život? Oslovil mě odstavec, kdy Pán povolává Jeremjáše, zatím nepřipraveného, ale už s jasně předepsaným úkolem:

„Dříve než jsem tě vytvořil v životě matky, znal jsem tě, dříve než jsi vyšel z lůna, posvětil jsem tě, dal jsem tě pronárodům za proroka.“ Nato jsem odpověděl: „Ach, Panovníku Hospodine, nevím, jak bych mluvil. Jsem přece chlapec.“ Ale Hospodin mi řekl: „Neříkej: Jsem chlapec. Všude, kam tě pošlu, půjdeš, a všechno, co ti přikážu, řekneš. Neboj se jich, já budu s tebou a vysvobodím tě, je výrok Hospodinův.“ Hospodin vztáhl svou ruku a dotkl se mých úst. Pak mi Hospodin řekl: „Hle, vložil jsem ti do úst svá slova. Hleď, tímto dnem tě ustanovuji nad pronárody a nad královstvími, abys rozvracel a podvracel, abys ničil a bořil, stavěl a sázel.“

Dobrou noc

COMMENT?

