Včera…

…se konala první hodina matematiky…já byla vepředu…avšak ne jako studentka u tabule (což by na začátku roku nebylo špatné, kdyby se zkoušelo z probrané látky), ale jako úča…nadávat bych mohla, ale dělala bych ze sebe jen blbce, vždyť jsem to místo sama vzala…

Připravila jsem si prezentace, aby před sebou neměli jen černou tabuli, bílou křídu a černobílou učitelku, vzala pár učebnic s příklady a pomalu přicházely i myšlenky a fantazírování o ideální vyučovací hodině, o mých učitelích matematiky (p. Ulčová, p. Mašek, p. Čepička) a o jejich kladech a záporech. Když už jsem napsala seznam všech věcí, o čem jsem snila, tak snad tušíte, že žádná ideální vyučovací hodina matematiky, kdy žáci dávají pozor, protože chtějí, a učitelka učí, protože jí to dělá radost, se nekonala 🙂 Samozřejmě, abych to nepřeháněla, hodina a půl uběhla (z mého pohledu) docela rychle, probrala jsem vše, co jsem chtěla, párkrát jsme se i zasmáli a na konci jsme stihli ještě jeden díl simpsnů 😛 A s další třídou to bylo podobné, jen bez  těch simpsnů 🙂 Nemyslím si, že oni mohli udělat něco víc, spíš já, největší vliv na chování třídy má (aspoň během vyučování) učitel, takže jestli by se dalo něco změnit, zlepšit, tak to můžu jedině já. Teď ještě přijít na to, jak…

Někdy si říkám, jestli to moc nepřeháním, je to práce, kterou jsem vzala jen kvůli tomu, že ředitelka byla v nouzi a angličtina byla v nevhodnou dobu…ale zase kdybych to tak brala, byla jsem sama proti sobě, když si myslím, že učitelé mají být ti nejschopnější, nejrozumnější lidi, protože to jsou ty osoby mající obrovský vliv na děti, budoucí generaci, objevují jejich potenciály nebo je zašlapují…když tak o tom přemýšlím, možná bych to měla vzdát, když vím, že nejsem nijak dobrá…anebo to brát jako další „zápas“ a poprat se s tím, abych vyšla silnější? Uvidíme…

COMMENT?

